Inviterer ukrainere til gudstjeneste lørdag

Den greske ortodokse Maria bebudelse metropolittkirke i Oslo ønsker ukrainere hjertelig velkommen til kirken lørdag den 23. april 2022.
Publisert: 21. april 2022

Den greske ortodokse Maria bebudelse metropolittkirke i Oslo ønsker ukrainere hjertelig velkommen til kirken lørdag den 23. april 2022.

Gresk ortodoks

Kl. 09.00 til 11.00: den guddommelige liturgi på gresk, norsk og engelsk

Kl. 12.00-12.30 er ukrainere spesielt velkomne til følgende:

  • Bønn om fred i Ukraina på gresk og engelsk.
  • Trisagion-bønn for de som har mistet livet i krigen i Ukraina – uten kollyvo – på kirkeslavisk.
  • Velsignelse av medbragt påskemat på gresk og engelsk.

Påskegudstjenesten finner sted kl. 23.00 samme dag.

Språk som brukes er hovedsakelig gresk og norsk. Det vil være anledning for ukrainere som kommer til å synge «Kristus er oppstanden» på ukrainsk.

Adresse: Thor Olsens gate 9, 0177 Oslo

Flere artikler

Makt, rett og ansvar: politiets rolle i en demokratisk rettsstat

Publisert: 25. juni 2026

NKR Ung inviterte til åpen sommeravslutning: Vil lære av hverandre og bygge noe sammen

Publisert: 12. juni 2026

Verdens flyktningdag 2026: Kirkene inviteres til å minnes mennesker som har mistet livet på flukt mot trygghet

Publisert: 11. juni 2026